programátor php javascript jquery sql html css fotografie fotograf cheb grafika tvorba stránek eshop www webdesign akt portrét

programátor php javascript jquery sql html css fotografie fotograf cheb grafika tvorba stránek eshop www webdesign akt portrét

eshop na míru, SEO, grafika, 2D, 3D, www, weby, tvorba stránek, webu, internetový obchod, fotografování, textury, rendry, povrchy, struktury

e-commerce, graphics, websites, linkbuilding, photographer, photos, textures, renders, fotoganka, photobank, SEO

složenky tisk textury tvorba www stránek seo eshop eshop adidas nike puma reebok katalog-adres.cz kontakty firmy lidé nabídka
Menu
O mně
Kontakt
Nabízím
Fotografie
Hry
Koníčky
Textury
Vzkazník
Přihlásit
English

Náhodná totografie

line

Náhodná textura

line
náhodná textura

Dále také

line katalog adres EEdesign.cz složenky podací lístky potisk

Události

line














Počítadlo

line

Dnes:

570

Týdně:

10288

Měsíčně:

37688

Celkem:

1010783

RC vrtulník


Na tomto místě bych chtěl, když už mám tu možnost, napsat něco málo o mém občasném koníčku. Nebudu zde psát nic odborného, naopak záměrem tohoto článku je pouze nastínění toho, jak to funguje a vypadá těm, kteří tomu třeba vůbec nerozumí a chtějí se něco málo dozvědět.
Předpoklám, že jednou z prvních věcí na kterou se neznalý člověk zeptá, je kolik taková věc stojí. To je trošku různé jelikož tyhle srandy se skládají celkem individuálně, ale pochopitelně se dají koupit modely již "hotové", ale sám mám s tímto velmi nemilé zkušenosti. Počáteční investice cca 8000kč tak vyšla velmi nevděčně.

nad zemí

Tedy tělo tohoto vrtulníku stojí nějakých 5000,- spolu s motorem a regulátorem. Další věcí je přijímač a vysílač, který jsem používal z předešlé heliny, ale nyní již mám 2,4Ghz rádio, které má především tu výhodu, že nedochází k rušení jak mezi sebou (více rádii) tak z vnějších zdrojů. Řekněme tedy, že se dá sehnat nějaká horší za dejme tomu 2000,-, ale taky se dá koupit něco kvalitního za 8000,-. Pak jsou tu serva aneb ty "krabičky" co nám hejbou listama a naklání rotorovou hlavu. Čtyři kousci zde stojí přibližně nějakých 1500,-. Velmi důležitou věcí je také giroskop, který se částečně stará o to, aby vrtulník vrtuloval na tom svém místě. Přesněji jde o to, že pokud například uděláte rotaci pomocí zadní vrtulky a najednou jí ukončíte, vrtulník by normálně díky setrvačnosti nezastavil, ale ještě by se točil kus dál. Na to je tu právě giro, které samo navolí výchylku vrtulky zase do záporu nebo do plusu právě tak, aby vrtulník zůstal tak jak má. Podobě spolupracuje například při nárazu větru. Tahle věcička se opět dá sehnat tak od 2000,- až po.... hodně, ale standart zde je něco kolem 4000,-. To vše by nefungovalo bez dodávky energie, kterou musí poskytovat opravdu výkonná baterie, v lepším případě několik, protože jedna vydrží tak 10 minut amatérského létání. V tomto případě mluvím o baterii 2200mAh. Jedna taková baterie vyjde přibližně na 800-1400,-. Já sám mám tři a o tom, že musí být kvalitní nemůže být pochyb. V určitých situacích si může vrtulník říct klidně i o 100A! Toto vše samozřejmě je třeba také nabíjet a také se nevyplatí mít nabíječku za 300,-, ale něco solidnějšího, jelikož zase samozřejmě nekvalitní nabíječka vede k předčasné smrti baterie. Pokud toto vše zhruba sečtu, nějaká krajní cifra je okolo 12 tisíc korun, při koupi toho jen kvalitního, ale třeba taky dost přes 20 tisíc.



motor

Zde je pohled na "srdce létání", tedy motor. Hlavní náplní mého psaní zde, je především nastínění některých zajímavostí těm, kteří o tomto nic nevědí a tak například věc, kterou by jen tak někdo nečekal je například velikost motoru, která je v průměru něco kolem 3 cm a rychlost otáček je 3500 za minutu na jeden volt! Napájení vrtulníku je 11V! Další zajímavostí je například to, že se netočí rotor ale stator, tedy ten červeno-černý plášt.


odkrytované tělo

Zde se naskýtá pohled na celkové tělo vrtulníku bez kapotáže. Směrem zleva je to baterie(modrá), pod ní regulátor, který se stará o přeměnu a regulaci proudu z příjímače do motoru, motor, velká ozubená kola kde převod na hlavní hřídel je zde 150z : 13z což dává při létání něco okolo 2500-3000 otáček za minutu. Ony modré obdélníčky jsou serva, u hlavního rotoru najdeme 3 a pro ovládání zadní vrtulky další jedno. Jsou to vlastně malinké motůrky s vlastní převodovkou, které za pomoci potenciometru, který jim udává polohu otočení fungujou tak jak mají, tedy je li na ovladači "nula" jsou také na této poloze.
Stříbrná kostka nahoře vpravo je ono giro, dole pak přijímač.

odkrytované tělo

Pohled na hlavní hřídel s mechanizmem Bell-Hiller, let vrtulníku dopředu, dozadu a do stran vlastně neřídí hlavní listy, ale ony malé bílé lopatky, které se natáčí podle potřeby a uvádí tak vrtulník do pohybu.

odkrytované tělo

Pohled na zadní vrtulku. Mechanizmus na hřídelce se stará o vychylování listů a tím pádem i o výkon vrtulky. Hnací mechanizmus je zde řešen řemenicí procházející ocastní trubkou. Rychlost otáčení stabilizační vrtulky přesně nevím, ale počítám tak kolem 10000 RPM.



v letu

v letu